Keď Vás napadne prvotná myšlienka otvorenia autoumyvárne, musíte sa zamyslieť nad mnohými faktormi, ktoré ovplyvňujú Váš vstup na trh a úspech v budúcnosti. Všetky detaily si treba vopred dobre uvedomiť, zvážiť svoj východiskový bod a svoje možnosti, vytvoriť predbežný rozpočet a pripraviť stratégiu štartu.
KOMPLETNÉ VYBAVENIE NA STIAHNUTIE TU. POPIS ZÁKLADNÝCH PROGRAMOV NA STIAHNUTIE TU.
ZÁSADNÉ OTÁZKY
LOKALITA
PRIESTOR
IDENTIFIKÁCIA A PROPAGÁCIA
VYBAVENIE
ĽUDSKÉ ZDROJE
LOKALITA:
Keď sú ponúkané služby autoumyvárne na viditeľnom mieste, vtedy Vás okolie vníma ako súčasť a vy sa etablujete na trh oveľa rýchlejšie a za menej finančných prostriedkov vynaložených na propagáciu. Výber danej lokality je kľúčovou otázkou, a preto jej výberu venujte veľkú pozornosť, všímajte si možnosti lokality a či sa v jej okolí nachádza:
– nákupné centrum
– reštaurácia
– business park
– športový areál
– obytná zóna
– parkovací dom
– zvýšená frekvencia motoristov (čerpacia stanica, frekventovaná cesta alebo križovatka, autoservis, pneuservis, autopredajňa, fast food, … )
PRIESTOR:
Keď je priestor na vykonávanie služieb autoumyvárne ideálny, vtedy sa práca stane jednoduchšou a aj dobrý výsledný efekt je dosiahnuteľný oveľa skôr. Priestor kde sa prevádzkujú služby autoumyvárne by mal spĺňať základné kritériá, a preto si treba vopred všimnúť či má alebo nemá:
– dostatočnú veľkosť
– dostatočnú vybavenosť (čistička vody, kanalizácia, elektrika, voda, osvetlenie, wc, kancelársky priestor, sklad, požiarno poplachové smernice, … )
– vizuálnu kvalitu
– počiatočné investície
AK NIE JE PRIESTOR VÁŠ A BUDETE SI HO PRENAJÍMAŤ, ZAUJÍMAJTE SA A ZVÁŽTE:
– koľko bude stáť jeho prenájom
– na akú dlhú dobu môže byť zazmluvnený (čím dlhšie – tým lepšie)
– koľko je potrebné zaplatiť vopred
– aké sú približné mesačné náklady
IDENTIFIKÁCIA A PROPAGÁCIA
Správne prezentovaná firma a jej ponúkané služby sú prvotnou informáciou pre zákazníka autoumyvárne, a preto sú jednoduchosť, prehľadnosť a atraktivita veľmi dôležité. Ak disponujete kreatívnym myslením, viete si celé promo – návrh loga, vizitky, promo materiálov a webu vytvoriť aj svojpomocne, ale kľudne môžete osloviť reklamnú agentúru, ktorá zastreší Váš branding kompletne.
DBAJTE NA:
– jednoduchý a výstižný názov
– jednoduché logo
– zrozumiteľný cenník (základné programy s obsahom vykonanej práce, rozdelenie cien podľa veľkosti vozidiel alebo percentuálny príplatok za väčšie vozidlo, info o čase jednotlivých úkonov, príplatok za nadmerné znečistenie, …)
– jednoduchý web
VYBAVENIE
Ak je vybavenie v autoumyvárni kvalitné a určené na profesionálne používanie, tak aj práca ide od ruky a málo krát sa stane, že Vás zradí a prestane fungovať. Preto sa už na začiatku oplatí zadovážiť si kvalitné strojné vybavenie ako aj príslušenstvo a chemikálie na samotné čistenie automobilov.
ZÁKLADNÉ STROJNÉ VYBAVENIE:
– vysokotlakový vodný čistič 700 – 2000 €
– alebo parný čistič 3500 € ( el.380 V ) – 8250 € ( naftový )
– vysávač na mokré a suché vysávanie 300 – 600 €
– extraktor (tepovač) 300 – 800 €
ZÁKLADNÁ CHÉMIA:
– autošampón 20 €
– univerzálny čistič 15,5 €
– čistič kolies 22 €
– tekutý vosk 18,5 €
– super oživovač pneumatík 29 €
– čistič okien a skiel 15 €
– mliečko na plasty 28 €
– tepovač 21 €
– deodorant interiérov 15 €
ZÁKLADNÉ PRÍSLUŠENSTVO:
– 2 x vedro na kolieskach 10 – 30 €
– 3 x umývacia špongia 3,6 €
– špongia na hmyz a asfalt 1,8 €
– 2 x silikónová stierka 20 €
– syntetická jelenica alebo waflový uterák 7,5 €
– 2 x 2l tlaková nádoba 38 €
– 2 x špongia na tepovanie 3 €
– 6 x fľaša s rozprašovačom 27 €
– kefka 2 – 5 €
– kefka na psie chlpy 5,5 €
– aplikačná fľaša 2 €
– 10 až 20 x mikroutierka 20 – 40 €
– rukavičky 7,3 €
– veľká miska 5 – 10 €
– debnička 5 €
– igelitové tašky 2-3 € ( 60ks )
OSTATNÉ VYBAVENIE:
– registračná pokladňa 300 – 400 €
– vizitky, letáky, veľký cenník, reklamné tabule 200 – 400 €
– jednotné pracovné oblečenie
– poličky na chémie a príslušenstvo
– administratívny kútik
– kôš
ĽUDSKÉ ZDROJE
Môžete mať perfektnú lokalitu, super propagáciu, vyhovujúci priestor a kvalitné vybavenie – no Vaším najväčším tromfom sa musí stať kvalita odvedenej práce a tú dokážete len Vy a kvalifikovaní, slušne zaplatení pracovníci, v kolektíve kde vládne dobrá a pohodová nálada. Poriadne si premyslite akí ľudia Vás budú sprevádzať pri Vašom rozvoji, ako ich ohodnotíte, čo od nich budete presne vyžadovať – pravidlá určujete len a len Vy a tie treba na začiatku vzťahu presne vyšpecifikovať…
TÝMTO ČLÁNKOM JE POUKÁZANÉ LEN NA ZÁKLADNÉ OTÁZKY, KTORÉ VÁM UĽAHČIA POZRIEŤ SA NA PROBLEMATIKU KOMPLEXNE A UTVORIŤ SI NÁZOR – URČITE SI NA NE ODPOVEDZTE EŠTE PRED SAMOTNÝM ROZHODNUTÍM OTVORENIA UMYVÁRNE… DRŽÍME PALCE!